به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: سالهای اخیر یکی از دغدغههای مهم کشور که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده بحث اقتصاد خصوصاً اقتصاد مقاومتی است و اصلیترین راه نیل به اقتصاد مقاومتی و اجرایی نمودن آن با برنامهریزی درست صورت خواهد گرفت و در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی باید راه را برای سرمایهگذاری بخش خصوصی هموار نمود تا سرمایهگذاران بتوانند به راحتی و با اطمینان خاطر در بخشهای مختلف سرمایهگذاری کنند.
باقری فرد ادامه داد: باید از اراده و نیروی بیشتری در جهت کسب اقتصاد مناسب استفاده شود و فرهنگ عمومی را باید در راستای ارزنده کردن سرمایهدار و سرمایهگذار نهادینه کنیم و لازمه وجود سرمایهگذاری خصوصی وجود و تأمین زیرساختها است.
وی بر استفاده از ظرفیت سرمایهگذاران بومی تأکید کرد و گفت: باید حمایت از سرمایهگذاران در معنای واقعی آن و در عمل صورت گیرد و اگر بخواهیم تغییری جدی و ارتقایی در بخش حملونقل صورت گیرد باید از منابع بخش خصوصی و غیردولتی استفاده کنیم و آزادراهها هم از این بخش مستثنا نیستند و برای احداث آن میتوان از بخش خصوصی استفاده کرد.
وی تصریح کرد: آزادراه لامرد-پارسیان به طول ۴۵ کیلومتر و شامل سه خط رفت و سه خط برگشت و سه تقاطع غیر همسطح است که برای اجرا و تملک و سایر تأسیسات جانبی برآورد شده است و توسط سرمایهگذار بومی اجرایی میشود و تفاهمنامه آن از طریق معاونت ساخت و توسعه آزادراههای کشور بهصورت کتبی ابلاغ شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای این پروژه از زمان عقد قرارداد به مدت دو سال خواهد بود، افزود: نگهداری دوره ساخت و بهرهبرداری از این پروژه بر عهده سرمایهگذار است و این توافقنامه با همکاری فرماندار لامرد، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامهریزی استان فارس و استاندار فارس به نتیجه رسیده است.
وی بیان کرد: با اجرای این پروژه ۵۰ کیلومتر کاهش مسیر خواهیم داشت و دسترسی استان فارس از طریق این آزادراه به خلیجفارس را از دیگر مزایای این پروژه اعلام کرد.
باقری فرد در ادامه از لزوم ورود سرمایهگذاران در دیگر بخشها به ویژه محور لار- بندرعباس گفت و تصریح کرد: با توجه به ترانزیتی بودن محور لار - بندرعباس و تردد خودروهای سنگین حضور سرمایهگذاران بخش خصوصی میتواند برآیند خوبی را برای منطقه به همراه داشته باشد و بیشک با جذب سرمایهگذاران و مشارکت بخش خصوصی در اشکال مختلف میتوان منطقه را به یکی از شریانهای مهم ارتباطی کشور و کریدور ارتباطات جادهای تبدیل کرد.
نظر شما